Sveiki!

Mums malonu, kad apsilankėte lopšelio darželio "Eglutė" svetainėje! Tikimės, kad rasite tai, ko ieškote!

STEM MOKYKLA

Džiugi žinia!Telšių lopšelis-darželis „Eglutė“ tapo saugia ir kompetentinga STEM mokykla! 🥁 Šis įvertinimas – tik pradžia! Mes ir toliau sieksime kurti inovatyvią ir įtraukiančią STEM mokymosi aplinką, kad mūsų ugdytiniai augtų smalsūs, kūrybingi ir pasirengę ateities iššūkiams

TYRINĖJIMO LABORATORIJA

Tyrinėdami maži vaikai patiria pažinimo džiaugsmą ir pasitenkinimą, kurį teikia ieškojimai, atradimai, problemų sprendimas. Suaugusieji gali paskatinti STEAM gebėjimų plėtotę, sukurdami vaikams palankesnes ugdymosi sąlygas ir platesnes galimybes – pritaikydami ugdymo įstaigos aplinką, teikdami vaikams užduotis, medžiagą ir priemones, skatinančias ieškoti, tyrinėti ir atrasti. ,,Nykštukų“ grupės vaikai virto tikrais STEAM tyrinėtojais ,,Tyrinėjimo laboratorijoje“. Veiklos metu ,,Skylučių tyrinėjimas“, vaikai tyrinėjo įvairius daiktus su skylutėmis: kiaurasamčius, krepšelius, badmintonus, vamzdžius, sužinojo kam jos reikalingos. Komponavo įvairias dekoracijas kaišiojant į daiktus su skylutėmis šakeles, pagaliukus, šenilo juosteles, dirbtinas gėlytes, medžių lapus, susipažino su sąvokomis telpa-netelpa, plonas-storas.

STEAM vasaros paveikslas

Steam veikla iš akmenukų, grūdų, šakelių suteikia galimybes organizuoti veiklas gamtoje, lavinti vaizduotę, kūrybiškumą, estetinį suvokimą, smulkiąją motoriką, bei ugdant meilę gamtai. STEAM idėjos svarbios sudarant sąlygas vaikams geriau ir giliau pažinti pasaulį, fantazuoti, kurti ir klausinėti. Pasirinkta tema vaikai eksperimentavo, tyrinėjo, analizavo pasitelkdami į pagalbą gamtos ir matematikos mokslus, technologijas, inžineriją ir menus. Vaikai rinko gamtinę medžiagą, išsiaiškinome kokia tai medžiaga, išlavėjo aplinkos pažinimas. Skaičiavo, dėliojo, kūrė įvairias kompozicijas. Grožėjosi savo sukurtu paveikslu.

STEAM - sukonstruota mašina

Mokytojos Dovilė ir Aistė su vaikais aptarė ir aiškinosi, kokie yra automobiliai, kam skirti, kokie jų pavadinimai, kas būtinai turi būti mašinoje, kokios detalės yra būtinos. Ugdytiniai teigė, kad automobiliui svarbiausia – ratai, vairas, lempos ir variklis. Mokytojos vaikams pasiūlė konstravimo veiklą, kurioje vaikai turėjo sukonstruoti automobilį. Vaikai tyrinėjo, kaip susijungia detalės, lygino jų plotį ir ilgį, skaičiavo panaudotas detales, lygino jau sukurtas platformas. Konstravimo proceso metu mažieji inžinieriai ugdėsi kūrybiškumo, problemų sprendimo, bendradarbiavimo įgūdžius. Tiek kūrybinis konstravimo procesas, tiek jo rezultatas buvo kupinas džiugių emocijų ir nuoširdaus vaikų džiaugsmo.

STEAM veikla „Spalvos ant drobės“

Rainiukų grupės vaikai su mokytojomis Aiste ir Dovile išsikėlė hipotezė. Ar butelyje, jei yra įdėti spalvoti dažai, esantis vanduo nusidažys norima spalva ji stipriai suplakus, ar liks skaidrus ir permatomas. Su vaikais aptarėme kokios būna spalvos, kaip jos keičiasi maišant vieną su kita, kokias spalvas ir atspalvius gauname. Į purkštukus, vaikai pila vandenį, pila guašą, bando plakti jį butelyje ir stebi ar keičiasi vandens spalva, nepasikeitus spalvai, vaikai pasirenka kitus kamštelius, kuriuose įdėta spalva ir bandoma dar kartą jį plakti, kol ant kamštelio esantis dažai nudažo vandenį. Vaikams eksperimentas labai patiko suteikė daug džiugių emocijų, po to mokytojos Steam lauko klasėje ištempė didelę drobę ir vaikai purškė ją dažais, stebėjo kaip įsigeria į drobę.