Apie darželį
- Lopšelis-darželis „Eglutė“ yra valstybinė vaikų ugdymo įstaiga, dirbanti pagal pačių sukurtą ikimokyklinio ugdymo programą „Žaisdamas, tyrinėdamas, kurdamas atrandu save“, priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, metodiką „Gera pradžia“, ugdymo procese integruojame „Vaikų patyčių ir smurto prevencijos programą“, socialinių-emocinių įgūdžių ugdymo programa „Kimochi“.
• Nuo 2005 m. priešmokyklinio ugdymo pedagogės dalyvauja tarptautinėje vaikų socialinių įgūdžių ugdymo programoje „Zipio draugai“. Nuo 2008 m. Telšių lopšelis-darželis ,,Eglutė" yra programos ,,Zipio draugai" metodikos centras.
• Nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. prie lopšelio-darželio ,,Eglutė" prijungtas Rainių lopšelis-darželis. Lopšelyje-darželyje veikia 16 grupių. Į bendrosios paskirties grupes integruoti kalbos ir komunikacijos sutrikimų turintys, SUP vaikai. Teikiamos šios nemokamos paslaugos: logopedo, muzikos, dailės, STEAM specialistų, konsultacijos tėvams, pedagogams aktualiais ugdymo organizavimo klausimais. Vyksta papildomo ugdymo veiklos - pramoginiai šokiai, anglų kalbos, sporto būreliai, Robotikos akademijos užsiėmimai kurie integruojami į ugdymo procesą.
• Lopšelyje-darželyje dirba 72 darbuotojai, iš jų 39 pedagogai - mokytojos, vadovai, kiti specialistai lanksčiai integruojasi į ugdymo procesą, 33 aptarnaujančio personalo darbuotojų. Įstaigoje dirbanti specialistų komanda – logopedas, specialusis, socialinis pedagogai, meninio ugdymo, dailės, STEAM pedagogai – siekia darbą organizuoti taip, kad nepažeistų ugdymo proceso vientisumo. Vyksta glaudus bendradarbiavimas su grupių pedagogais ir vaikų tėvais.
• Atsižvelgiama į ikimokyklinio ugdymo ekspertų rekomenduotas ikimokyklinio ugdymo rekomendacijas, regiono savitumą, šeimų poreikius ir lūkesčius, lopšelio – darželio bendruomenė pasirinko meninio ugdymo kryptį. - Įdiegta elektroninio dienyno sistema „Mūsų darželis“ kuri palengvina mokytojų ir tėvų bendradarbiavimą. Dienyne rengiami ugdymo planai, dalinamasi informacija su tėvais ir kolegomis, fiksuojamas vaikų lankomumas, rengiami vaikų lankomumo apskaitos žiniaraščiai, atliekamas vaikų pasiekimų ir pažangos vertinimas, tėvams sukurtos prieigos prie elektroninio dienyno sistemos.
- Pedagogai dalyvauja EKO mokyklų tinkle ir įgyvendina aplinkosauginius, ekologinius, gamtamokslinius projektus, akcijas, dalijasi gerosios patirties sklaida rajono, respublikos konferencijose.
- Per patyriminę veiklą skatinamas vaikų domėjimąsis STEAM metodika (gamtos mokslais, technologijomis, menais, matematika). Sukūrėme STEM strategiją, dalyvaujame UPC “Erasmus+” projekte STEM School Label teikiame veiklų įrodymus ir už vykdomas veiklas suteiktas Saugios Kompetentingos STEM SCHOOL LABEL ženklelis.
- Sukurta įtraukianti ir įdomi mokymosi aplinka “Mokslo ir technologijų laboratorija” - STEAM veiklų, projektų organizavimui. Mokytojai kuria STEAM projektus ir juos vykdo, organizuoja įvairias STEAM veiklas, atitinkančias ugdytinių poreikius ir ugdančius 21-ojo amžiaus įgūdžius. Organizuojamos integruotos projektinės veiklos grupėse, pasitelkiant gamtamokslinį, informacinio mąstymo, skaitmeninio raštingumo, inžinerinių gebėjimų ugdymo metodus pagal projektą ,,Inovacijos vaikų darželyje“ „Žaismė ir atradimai“, „Patirčių erdvės“.
- Mokytojai aktyviai įsitraukia į “eTwinning” projektus, kuriuose gaunamos naujos idėjos ir metodai pritaikomi praktikoje. Gausus mokytojų įsitraukimas į vykdomus projektus pelnė pripažinimą, už kurį suteiktas nacionalinis Europos kokybės ženklelis.
Įgyvendinami projektai, iš kurių gaunamas papildomas finansavimas ir įsigyjama priemonių vaikų ugdymui.
- • Lopšelis-darželis yra vieninga ugdymo(si) institucija, užtikrinanti ugdymo ir socializacijos tęstinumą, galimybę sėkmingiau spręsti adaptacijos problemas, kokybišką tėvų (globėjų) ir pedagogų bendravimą, bendradarbiavimą. Remiamės nuostata, kad šeima yra pirmasis vaiko mokytojas , kad šeimos dalyvavimas yra svarbiausia sąlyga stiprinant ir plečiant vaikų ugdymą grupėje, atsižvelgiant į namuose įgytus pomėgius ir žinias. Tėvai (globėjai) nuolatos gauna informaciją apie įstaigos darbo organizavimą, jos veiklos tikslus, uždavinius, ugdymo(si) turinį, skatinami dalyvauti ugdymo procese – teikti siūlymus, padėti organizuoti ekskursijas, talkinti organizuojant šventes ir pramogas, formuoti grupės aplinką. Nuolatinis ryšys naudingas visai darželio bendruomenei: tėvams (globėjams), pedagogams, vaikams.