Sveiki!

Mums malonu, kad apsilankėte lopšelio darželio "Eglutė" svetainėje! Tikimės, kad rasite tai, ko ieškote!

KALBINIŲ GEBĖJIMŲ PLĖTOJIMAS STEAM VEIKLOJE ,,LINKSMOSIOS RAIDELĖS“

Kad grupės vaikučiams rašytinė ir sakytinė kalba plėtotųsi sėkmingai, mes mokytojos, kalbos raiškai ieškojome galimybių per pačią įvairiausią veiklą. Tam pasitarnavo STEAM metodas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą, vaikų gebėjimų ugdymą gamtos mokslų, matematikos, technologijų ir inžinerijos kontekste.

Veiklų tikslas: ugdyti vaikų kūrybiškumą STEAM veikloje, panaudojant įvairias netradicines medžiagas ir priemones, gilinant žinias apie abėcėlės raides. Su vaikais diskutavome, kaip atrodo, kokios spalvos yra žirniai, pupelės, makaronai, kavos pupelės, kaip atrodo karklo vytelės, kur jos auga, kokių spalvų jos būna, ko reikia, kad karklai užaugtų, iš kokios medžiagos yra padarytas ,,Margas raidžių kilimėlis“. Vaikai priemonę ,,Raidelės kitaip“ apžiūrinėjo tyrinėdami, liesdami rankomis, pirštukais. Bandė atpažinti ir įvardinti raides. Diskutavome, iš kokių medžiagų kursime „Raidžių gaudykles“; su kuo galima ,,Raideles kitaip“ užpildyti; kuo ir kaip galima puošti, gražinti ,,Margą raidžių kilimėlį“. Vaikai išsirinkę, krepinio popieriaus ar laikraščio juosteles, iškirptas plastikines raides, jomis puošė, gražino „Raidžių gaudykles“, pagal savo sumanymą. Matavo, kiek yra spalvotų juostelių, kokios jos ilgio, kiek ir kokių raidžių mato ant „Raidžių gaudyklių“. ,,Raideles kitaip“ kiekvienas vaikas užpildė pasirinktomis medžiagomis, dažė, puošė savo ,,raidelę“ patinkančiomis guašo spalvomis, įgyvendinant savo kūrybines mintis ir idėjas. Visi kartu skaičiavo, kiek kartono lakšte yra išpjautų raidžių - lygino, matavo jų dydį, ilgį, plotį. Pasirinkę gamtinę medžiagą puošė, dėliojo, kūrė ,,Margą raidžių kilimėlį“ pagal savo sumanymą.
Vaikai atpažino ir įvardino ,,pirmas“ raideles, pagal nupiešus paveikslėlius, matavo, skaičiavo, kiek ir kokių gamtinių medžiagų panaudojo puošiant, dėliojant, kuriant ,,Margą raidžių kilimėlį“. Manipuliuodami, stebėdami, tyrinėdami, žaisdami kūrybinius raidžių žaidimus, vaikai greičiau jas įsimena, suvokia simbolių prasmę, atpažįsta pirmas raides, žodžius, bando sieti su garsais. Vaikai tobulėja, įgyja naujų žinių, dalindamiesi atliktais tyrinėjimais, atradimais, patyrimais, įspūdžiais.

Veiklų akimirkas rasite čia → LINKSMOSIOS RAIDELĖS

IMG 6461  IMG 6460  IMG 6459

IMG 6458

Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Irena Rupšienė ir Jurgita Simaitienė